Exercicis estructures de selecció

(*) elteuusuari correspon a la direcció de correu eltectrònic del centre, sense punts, fins a @itb.cat

If else

  1. WhichBigger
    • demana dos enters a l'usuari i imprimeix el valor més gran
  2. NiceIsLegalAge
    • demani l'edat de l'usuari
    • printa ets major d'edat si és major d'edat.
  3. WillWeFightForThecookies
    • Introdueix el número de persones i el número de galetes.
    • Si a tothom li toquen el mateix número de galetes imprimeix "Let's Eat!", sinó imprimeix "Let's Fight"
  4. AbsoluteNumber
    • Printa el valor absolut d'un enter entrat per l'usuari.
  5. NiceIsValidNote
    • L'usuari escriu un enter
    • imprimeix bitllet vàlid si existeix un bitllet d'euros amb la quantitat entrada, bitllet invàlid en qualsevol altre cas.
  6. WhichPizzaShouldIBuy
    • Volem comparar quina pizza és més gran, entre una rectangular i una rodona
    • L'usuai entra el diametre d'una pizza rodona
    • L'usuari entra els dos costats de la pizza rectangular
    • Imprimeix "Compra la rodona" si la pizza rodona és més gran, o "Compra la rectangular" en qualsevol altre cas.
  7. RockPaperScissors
    • Volem fer el joc de pedra paper tisora.
    • L'usuari introdueix dos enters (1)pedra, (2) paper, (3) tisora.
    • Imprimeix per pantall Guanya el primer, Guanya el segon, Empat segons els enters introduits.

If else aniuats i encadenats

  1. ExamGrade
    • L'usuari escriu un valor que representa una nota
    • Imprimeix "Excelent", "Notable", "Bé", "Suficient", "Suspès", "Nota invàlida" segons el la nota numèrica introduïda
  2. IsLeapYear
    • L'usuari introdueix un any. Indica si és de traspàs printant "2020 és any de traspàs" o "2021 no és any de traspàs".
  3. NextSecond
    • L'usuari introdueix una hora amb tres enters (hores, minuts i segons).
    • Imprimeix l'hora que serà al cap d'un segon:
      • Entrada
          12
          50
          59
        
      • Sortida
          12:51:00
        

Switch

  1. HowManyDaysInMonth
    • Demanar un enter a l'usuari que indica el numero de més
    • Retorna el número de dies del mes.
  2. IdentikitGenerator
    • Un grup d'investigadors ens ha demanat un programa per generar retrats robots.
    • L'usuari ha d'introduïr el tipus de cabells, ulls, nas i boca i s'imprimeix per pantalla un dibuix de com és el sospitós.
    • Els cabells poden ser arrissats @@@@@, llisos VVVVV o pentinats XXXXX
    • Els ulls poden ser aclucats .-.-., rodons .o-o. o estrellats .*-*.
    • El nas pot ser aixafat ..0.., arromangat ..C.. o aguilenc ..V..
    • La boca pot ser normal .===., bigoti .∼∼∼. o dents-sortides .www.
    • Exemple
      • Entrada
        arrissats
        rodons
        axafat
        normal
        
      • Sortida
        @@@@@
        .o-o.
        ..0..
        .===.
        

Generals

  1. CalculateMyWaterBill
    • L'usuari introdueix la lletra del tipus d'habitatge i número de m^3 d'aigua gastats.
    • Printa per pantalla el preu total
    • Pots veure com es calcules les tarífes aquí (format pdf)
      • Entrada
          B
          15,1548
        
      • Sortida
          TODO€
        
  2. MinimumNotesAndCoins
    • L'usuari introdueix una quantitat d'euros.
    • Printa per pantalla el número mínim de cada tipus de bitllets i monedes per tenir aquesta quantitat
      • Exemple si l'usuari entra 603.25:
        3 bitllets de 500€
        1 bitllet de 100€
        3 monedes de 1€
        2 monedes de 10cèntims
        1 moneda de 5cèntims
        

Avançats

  1. InsideCircle
    • Fes un programa que avalui si les coordenades d'un punt (x,y) es troben dins la circumferència descrita pel centre(a,b) i el seu radi r.
    • L'usuari introdueix els 5 valors en l'ordre x, y, a, b, r
    • Imprimeix el punt és dins de la circumferència o el punt és fora
  2. WhichTriangle
    • Llegeix els valors de la llargada de tres segments i escriu si poden formar o no un triangle.
    • Imprimeix No és un triangle, equilàter (tres costats iguals), isòsceles (dos costats iguals) o escalè (tots els costats diferents) segons els valors introduïts

Funcions

  1. ChooseYourOwnAdventure
    • Volem fer un joc tipus Tria la teva aventura.
    • Programa'l seguint els següents missatges
    graph TB island[Et despertes a una illa de nit. L'últim que recordes és ofegar-se.] --> islandQ{Que vols fer?} islandQ-->|1. Espero|wait1[S'ha fet de dia. Tens molta gana] wait1--> wait1Q{Que vols fer?} wait1Q-->|1. Espero|dead[Has mort de gana] wait1Q-->|2. Vaig a cercar menjar|dayFindFood[Hi ha una palmera amb cocos] dayFindFood --> dayFindFoodQ{Que vols fer?} dayFindFoodQ -->|1. No hi pujo, és perillós|dead dayFindFoodQ -->|2. Hi pujo|scaped[Desde dalt de la palmera veus un vaixell. Estàs salvat!] islandQ-->|2. Vaig a cercar menjar|nightFindFood[És de nit, no veus res. T'esperes igualment] nightFindFood --> wait1
    • Inici del ejercici
       System.out.println("Et despertes a una illa de nit. L'últim que recordes és ofegar-se.");
       System.out.println("Que vols fer?");
       System.out.println("1. Espero");
       System.out.println("2. Vaig a cercar menjar");
       Scanner scanner = new Scanner(System.in);
       int userOption = scanner.nextInt();
      

Acepta el reto